fbpx
banner kalkulator

 

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego

Kalkulator oparty jest o wzór Mifflin St. Jeor 

Zapraszam do korzystania 😀

Wiek

Płeć

Waga

Wzrost

Aktywność

Wybierz cel


Czy jesteś w ciąży?

Czy karmisz?

Twój CPM to: 2000
kalorii na dzień
Twój PPM to: 2050
kalorii na dzień
Tyle jeść dziennie aby : Zalecane dzienne spożycie: 2050
kalorii na dzień

Wprowadzone wartości: , lat, waga: kg, wzrost: cm, aktywność:

Twoje zapotrzebowanie na wodę to:
2000 l

Sugerowany rozkład makro składników Białko 119 gram Tłuszcze 119 gram Węglowodany 119 gram
Twoje BMI to:
2000
wartość prawidłowa

Prawidłowa masa ciała:
2000 g

Co dalej??? Poniżej garść informacji !!!

PPM, czyli Podstawowa Przemiana Materii.
Ilość kalorii potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, uwzględnia wydatek energetyczny na wszelkie czynności życiowe (praca serca, jelit itd.)

CPM, czyli Całkowita Przemiana Materii.
To suma PPM oraz tego, co robimy na co dzień: treningi, spacery, praca, praca w domu – sprzątanie, opieka nad dziećmi itd.

„Prawidłowa waga” jest wyliczona na podstawie wzoru Brocca… Można się nią sugerować ale nie jest to rzetelny wyznacznik Twojej wagi którą powinnaś/eś mieć.

Każdy z nas jest inny, różnica budowy ciała, poziom masy mięśniowej. Jest wiele czynników który wpływa na prawidłową masę ciała.

Więc nie bierz tego na 100 procent jako Twój cel!

Makro Składniki

W kalkulatorze założyłem pewne makro które w większości wypadków się sprawdza… Ale..

Znowu to samo, każdy jest inny, każdy ma inną aktywność. Mogą też występować jakieś jednostki chorobowe które będą miały wpływ na makro składniki. Więc jeśli coś Ci dolega, jesteś osobą aktywną fizycznie (chociażby w pracy), to musisz mieć na uwadze że makro może być inne.

Masz wątpliwości czy to odpowiednie makro, zawsze możesz to skonsultować na naszej grupie na Facebook. LINK TU

Sugerowana ilość wody.

Jest to, ilość płynów które powinno się przyjąć w ciągu dnia. Oczywiście spożycie może być większe gdy na przykład ćwiczysz albo masz pracę w otoczeniu z podwyższoną temperaturą (kuchnia). Także latem gdy sporo przebywamy na słońcu płynów powinno być więcej.

Na szczęście możemy w ten bilans wliczyć nie tylko wodę. Kawa, herbata, napoje zero. Tu miej na uwadze że niektóre herbaty odwadniają przez co nie wliczamy ich w ten bilans.

BMI

Tak samo jak w przypadku prawidłowej masy ciała bmi nie jest dobrym wyznacznikiem tego czy ważymy dobrze.

Dlaczego?

Zerknij proszę na widełki wagi w BMI (grafiki dostępne w Internecie)…

Osoba która ma 164 cm wzrostu to jej waga prawidłowa to może być 45 kg a może być 63 kg… To prawie 20 kg! I człowiek niby dalej waży prawidłowo.

Dlatego traktuj to jako ciekawostkę bardziej niż realny wskaźnik tego czy dobrze ważysz