fbpx

 

Moje MENU

 

Twoje menu

Jak będzie wyglądać.

Informacje

Jakie dane potrzebuję aby ułożyć Miche.

Jadłospis

Zobacz przykłady.

Wiele razy będąc na swojej diecie miałem problem, gdyż moja micha była cholernie nudna. A to jadłem cały czas kurczaka z ryżem, a to tygodniowo jadłem 100 jajek, albo np. nie jadłem chleba… Tylko pytanie dlaczego??? Bo nie jest FIT??? 

Czy np. nie jedzenie chleba coś zmieni??

Eee no w sumie zmieni tylko tyle że będę musiał jeść więcej ryżu, ziemniaków czy płatków owsianych aby uzupełnić węglowodany. Więc eliminacja chleba jest bez sensu, czyż nie ma lepszej opcji niż tost np. z Guacamole i z jajkiem w koszulce?

Dlatego teraz gdy planuje swój lub cudzy dzień stawiam na prostotę i różnorodność a przede wszystkim na smak.

Najważniejsza zasada: Nigdy nie być głodnym!

Paradoksalnie aby schudnąć trzeba jeść, im ktoś jest większy tym więcej musi zjeść aby schudnąć.

Wszystko zależy od twojego bilansu kalorycznego.

Poniżej przykład dnia który przygotowałem dla kobiety, proste menu z prostych składników a i miejsce na lody się znalazło. Taki mały głupi lód raz na jakiś czas naprawdę może poprawić komfort psychiczny naszego życia „na Diecie”.

Przepisy które umieszczam są moim zdaniem proste i smaczne. Czasem do danego przepisu jest załączone zdjęcie poglądowe. Podana jest także gramatura danego składnika oraz miara domowa. Jednak należy pamiętać że jest możliwość że miara domowa nie odpowiada gramaturze danej rzeczy… W końcu moja garść a twoja garść to dwie różne bajki 😀


Jak będzie wyglądać Twoje Menu

Rozpiskę robię na 14 unikatowych dni, wydaje się mało, ale większość ludzi robi obiady na przynajmniej dwa dni (zawsze sugeruje takie rozwiązanie aby nie marnować życia w kuchni) to taka rozpiska już daje nam z automatu miesiąc dobrego jedzonka.

Z racji tego że każdy dzień jest unikatowy daje to Tobie szanse na nie monotonną dietę. Mam z tym trochę zabawy aby dopasować michę do Twojego bilansu, ale finalnie dzięki temu masz solidną książkę kucharską dopasowaną pod Siebie.

Całe Twoje menu będzie spersonalizowane, mówisz czego nie lubisz i tego nie będzie w menu. Ale od razu mówię, że jeśli zaczniesz za bardzo eliminować produkty typu mięso, orzechy, ryby itd. Nie zgodzę się na zrobienie rozpiski, dlatego że z jakiegoś źródła musimy zapewnić białko, tłuszcz i węglowodany…

Faktem jest to że na początku będzie ciężko, ale musisz dokonać pewnych zmian w życiu aby dieta zadziałała…


Moja dieta jest dietą dla typowego „Kowalskiego”, nie ma w niej turbo modnych składników i raczej wszystko jest dosyć proste. Jeśli nawet nie masz smykałki do gotowania to w moim menu znajdziesz przepisy nawet do zrobienia kanapki 😀 

Często jest też tak że nasze rodziny cierpią przez to że my jesteśmy na diecie i jemy „fit”, ja akurat sugeruje konsultacje mojego menu z resztą rodziny aby menu było także jadalne dla nich. Myślę że Twoja rodzina będzie zdumiona tym co jesz będąc na diecie, zerknij niżej na tygodniową rozpiskę, myślę że cała rodzina skorzysta na takiej diety.


Co potrzebuje wiedzieć aby ułożyć Menu

1) Wiek waga wzrost

2) Praca jaką wykonujesz
(to ważne, bo często uważamy że nie jesteśmy aktywni bo nie ćwiczymy na siłowni a w pracy oramy jak mały chińczyk)

3) Treningi jakie masz w tygodniu (ile czasu i co ćwiczysz)

4) Inne aktywności fizyczne powtarzalne w tygodniu
(tu raczej tyczy się Mam… nie pracują,  nie ćwiczą… ale mają masę obowiązków domowych plus dzieciaki na głowie)

5) Czy masz jakieś choroby, schorzenia, wyniki badań dobrze by było mieć

6) Alergie pokarmowe

Pozostałe informacje, tutaj nie ma kompletnie presji bo wiem że czasami dopiero patrząc już w gotowe menu zauważacie „ooo tego nie lubię, zapomniałam powiedzieć”.  

– Co lubisz jeść czego nie?
– Jakie konkretne dania fajnie aby były w rozpisce (niektóre osoby życzą Sobie naprzykład pierogi, albo kaszankę czy parówki dlatego można wspomnieć o tym)?
– Czy posiadasz piekarnik?
– Ile posiłków chcesz jeść? (dobrze określić godziny i ewentualnie ile czasu masz przerwy w pracy aby zjeść)
– Pieczywo które jadasz?
– Ryby Wchodzą w grę?
– Zdrowe słodkości?
– Jakieś inne sugestie? 
– Czy jest możliwość podgrzania posiłków w pracy? 
– Czy mieszkasz w Polsce (To ważne jeśli nie mieszkasz w Polsce, trzeba wtedy użyć składników z lokalnego rynku, głównie pieczywo, sery, wędliny)


Ile to kosztuje

No i tu pewnie Sobie pomyślisz że Gregu zwariował 😀

Cena Mojego Menu to 199zł  (akceptuje przelew w złotówkach oraz innych walutach)

Dużo? Niekoniecznie, zobaczmy plusy mojej michy:

– Opłata jest jednorazowa na cały czas współpracy, chyba że zachodzi potrzeba zmiany kaloryki lub jeśli życzysz Sobie całkowitej przebudowy menu (nie mówię o kosmetycznej korekcie gdy coś nie smakuje)

– nie jest to dieta „Kopiuj Wklej” (jak to inni potrafią zrobić)

Dieta jest ułożona indywidualnie pod twoje zapotrzebowanie kaloryczne oraz odpowiednio dobrane makro składniki (Białko, Tłuszcze i Węglowodany). Zaznaczam nie układam diet głodówkowych. 

– 14 unikatowych dni, żadnych powtórek jedzonka

– Na życzenie dokładam „Dzień Grillowy” lub coś specjalnie dla kobiet na te Wasze dni „Dzień Na Słodko” aby można było przetrwać a jednocześnie nie zawalić diety.

Dostęp z poziomu telefonu do Diety oraz listy zakupów co ułatwia życie na przykład w sklepie

– Menu jest spersonalizowane pod Ciebie nie dostaniesz owsianek jeśli nie lubisz, nie dostaniesz owocowych shaków jeśli nie wyrazisz takiego zapotrzebowania. Dieta jest dla Ciebie a nie Ty dla Diety. Mogę uwzględnić smaki rodzinki jeśli trzeba aby nie narzekali że coś im nie smakuje. 

Dieta dla Pary. Tak, mogę ułożyć menu dla Pary, jest to bardzo fajna sprawa aby razem coś zmienić w życiu a jednocześnie uniknąć gotowania na dwa gary. (Pierwsza osoba 199zł druga 149zł)

Dostajesz solidną bazę przepisów, całe menu ma jakieś 50 stron (a nie tylko opis 200g kurczaka, 200g ziemniaków i 200g warzywa, a resztę sobie wykombinuj)

– nie dostaniesz w menu modnych białek czy innych suplementów za wiadro kasy które musisz kupić „bo tak”

– nie ma u mnie patologii typu omlet z dwóch jajek i dwóch samych białek (a co z żółtkami, marnowanie jedzenia to głupota a niektórzy trenerzy właśnie tak budują menu dla podopiecznych)

– wymiana posiłków (jak już przerobisz wszystkie posiłki i uznasz że któryś z tych posiłków jest słaby smakowo, wymienię na inny wedle Twojej sugestii – kosmetyczna korekta kilku posiłków)


Żeby ułatwić decyzje przygotowałem 6 jednodniowych menu pod różne bilanse kaloryczne które możesz Sobie pobrać na komputer i spróbować Mojej Michy 😀 

Menu na 1500 kcal

Przykładowa dieta 1500 kcal

Menu na 1600 kcal

Przykładowa dieta 1600 kcal

Menu na 1700 kcal

Przykładowa dieta 1700 kcal

Menu na 1800 kcal

Przykładowa dieta 1800 kcal

Menu na 1800 kcal Grill

Przykładowa dieta 1800 kcal na grill

Menu na 1900 kcal

Przykładowa dieta 1900 kcal

Menu na 2000 kcal

Przykładowa dieta 2000 kcal